Het Verenigingsloket en eGovFlow: een slimme match
Dankzij het Verenigingsloket van de Vlaamse overheid kan iedere vereniging zich registreren op een digitaal platform dat, met het Verenigingsregister als datamotor, tot doel heeft de dienstverlening voor verenigingen te vergemakkelijken.
En daar zijn de koppelingen tussen Verenigingsloket, Verenigingsregister en eGovFlow het perfecte voorbeeld van. Want die koppelingen maken, samen met de kant-en-klare subsidieprocessen van eGovFlow, de registratie en de opvolging van erkennings- en subsidieaanvragen een pak eenvoudiger. Met heel wat wins voor zowel verenigingen als lokale besturen.
Voor verenigingen: een klantgerichte lokale dienstverlening dankzij kant-en-klare processen en hun koppelingen
- Gekende data uit het Verenigingsregister worden automatisch ingevuld telkens wanneer een vereniging een aanvraag indient via het digitale subsidieloket van eGovFlow. Verenigingen hoeven dus niet steeds dezelfde data in te geven bij iedere nieuwe (subsidie)aanvraag.
- Nieuwe of aangepaste gegevens die tijdens een aanvraag door een vereniging in het digitale subsidieloket van eGovFlow worden ingevoerd, stromen door naar en worden automatisch bijgewerkt in het Verenigingsregister. Een vereniging kan dus steeds rekenen op up-to-date gegevens voor toekomstige aanvragen, dossiers, ...
- Via het digitale loket van stad/gemeente of via het Verenigingsloket: dankzij de koppeling tussen eGovFlow en Verenigingsloket kan een vereniging steeds kiezen waar ze een aanvraagproces opstart en/of haar dossier verder opvolgt.
Voor lokale besturen: een allesomvattende end-to-end oplossing, dankzij de optionele module "eGovFlow - Verenigingsbeheer"
- Dankzij de optionele module "eGovFlow - Verenigingsbeheer" kunnen lokale besturen de algemene data van "hun" verenigingen vanuit het Verenigingsregister inlezen en verrijken met extra informatie die voor hen relevant en nuttig is: contactgegevens, erkenningen, IBAN-nummer, ...
- Al die (algemene én extra) data kunnen geraadpleegd worden vanaf één overzichtelijke online omgeving. Zo kunnen alle betrokken diensten makkelijk data van verenigingen terugvinden en invoeren om erkennings- en/of subsidieaanvragen verder aan te vullen of te vervolledigen.
- Die (extra) data van verenigingen kunnen besturen ook snel en eenvoudig exporteren, bijvoorbeeld in functie van mailings of andere (communicatie-)acties.
Nieuw in eGovFlow: subsidieprocessen
Zet in een handomdraai uw eigen geautomatiseerd en gecentraliseerd digitaal subsidieloket op
De nieuwe kant-en-klare subsidieprocessen van eGovFlow helpen de digitale dienstverlening van uw bestuur naar een hoger niveau te tillen. Kies zelf (en betaal enkel voor) de processen waarmee u aan de slag wilt gaan om een digitaal subsidieloket op maat van uw bestuur op te zetten. Reken daarbij op een set unieke troeven die eGovFlow onderscheiden van generieke toepassingen.